برزو نیک نژاد

برزو نیک نژاد

 

  • نام اصلی: برزو نیک نژاد (نیکنژاد)
  • حرفه : نویسنده و کارگردان سینما و تلوزیون
  • محل و تاریخ تولد : 1351/1/11 اهل گرگان (مازندران)
  • همسر:
  • آثار شاخص : دردسرهای عظیم 1و2 – ساخت ایران ۲ – ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دودکش ۲ – دوزیست – زاپاس

صفحات بیوگرافی ویکی پدیا و IMDB:

ویکی پدیا IMDB اینستاگرام
برزو نیک نژاد
برزو نیک نژاد بیوگرافی و فیلم ها

بیوگرافی برزو نیک نژاد

برزو نیک نژاد در فروردین ماه سال 1351 در شهر گرگان (مرکز استان گلستان) به دنیا آمد. او در سن 28 سالگی در سریال موفق تلوزیونی پس از باران به عنوان دستیار اول کارگردان در کنار سعید سلطانی برای اولین بار حضور و فعالیت حرفه ای در سینما و تلوزیون را تجربه کرد و تا سال 1390 در 6 فیلم و سریال دیگر به عنوان دستیار کارگردان در کنار سیروس مقدم، محمدحسین لطیفی و سعید سلطانی، حضور داشت.

این فیلمساز در گذشته بیشتر به عنوان فیلمنامه نویس شناخته می شد. در سال 1386 با بازنویسی فیلمنامه ی سریالی تلوزیونی با عنوان “لبه تاریکی” اولین با به عنوان نویسنده شناخته شد و بعد ها فیلمنامه ی فیلم ها و سریال های پیتزا مخلوط (۱۳۸۹) ، کلبه (1387)، روزهای بد، به‌در ، دودکش 1 و 2 و پنچری و … را به نگارش درآورد.

زندگینامه برزو نیک نژاد کارگردان

اولین فیلم او (درمقام کارگردان و نویسنده) با عنوان “ناخواسته” در سال 1392 به تهیه کنندگی امیر سیدزاده، کلید خورد. و نیک نژاد برای کارگردانی این سریال نامزد دریافت سیمرغ بلورین نیز معرفی شد. زاپاس (1394)، لونه زنبور (1396) و دوزیست (1398) عناوین سایر فیلم های سینمایی او هستند که در ادامه مقاله بیوگرافی برزو نیک نژاد به بررسی اجمالی این آثار خواهیم پرداخت.

دردسرهای عظیم عنوان اولین سریال تلوزیونی اوست که در ماه رمضان سال 1393 در 26 قسمت ساخته و از شبکه 3 سینما پخش شد. علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی نویسندگان این سریال بودند و جواد عزتی و الناز حبیبی که از بازیگران پرکار فیلم های برزو نیک نژاد هستند، در این سریال نیز نقش آفرینی کرده اند. در سال 94 نیز ادامه ی این سریال با عنوان “دردسر های عظیم 2” روی آنتن شبکه 3 رفت.

 Borzou Niknejad biography
عکس نیک نژاد در مصاحبه خبری

دودکش 2 آخرین پروژه ی تلوزیونی این چهره بوده که در سال 1400 از صدا و سیما پخش شد. این سریال اسپین-آف یا به نوعی ادامه ی سریال دودکش محمدحسین لطیفی بود که در سال 1392 ساخته شده بود. البته حواشی بسیاری برای این سریال به وجود آمده. هومن برق نورد، سیما تیرانداز، بهنام تشکر و امیرحسین رستمی از بازیگران سریال های دودکش هستند.

فیلم های برزو نیک نژاد

معرفی چند اثر از فیلم های نیک نژاد : (جدول کامل آثار در ادامه موجود است)

فیلم های برزو نیکنژاد
فیلم های برزو نیک نژاد در سینمای ایران + جدول اطلاعات
  • دوزیست (1398): فیلمی به کارگردانی و نویسندگی این چهره و تهیه‌کنندگی سعید خانی که بازیگرانی همچون جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، مانی حقیقی، پژمان جمشیدی و ستاره پسیانی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
  • لونه زنبور (1396): محسن کیایی نویسنده و سعید خانی تهیه کننده ی فیلم کمدی “لونه زنبور” بوده اند. پژمان جمشیدی، محسن کیایی، بهاره کیان افشار، رعنا آزادیور و هومن برق‌نورد از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در اسفند ماه همان سال اکران شد و فروش گیشه ی بیش از 9 میلیارد را تجربه کرد.
  • زاپاس (1394): یک فیلم جذاب و طنز در ژانر درام به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک نژاد با فروش گیشه 4.8 میلیاردی. زوج امیر جعفری و ریما رامینفر به همراه احمد مهران فر، شبنم مقدمی، الناز حبیبی و جواد عزتی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل میدهند.
  • ناخواسته (1392- اولین فیلم): این فیلم در سال 92 ساخته شد و پس از 5 سال در سال 1397 اکران شد و تنها 75 میلیون تومان بلیط فروخت! مهرداد صدیقیان و الناز حبیبی و فرهاد قائمیان از بازیگران این فیلم بودند.

جدول فیلم ها :

فیلمسالسمت
دوزیست1398کارگردان و نویسنده
لونه زنبور1396کارگردان و نویسنده
زاپاس1394کارگردان و نویسنده
ناخواسته1392کارگردان
پیتزا مخلوط1389نویسنده (کارگردان : حسین قاسمی جامی )
کلبه1387نویسنده (کارگردان : جواد افشار )

سریال های برزو نیک نژاد

معرفی عناوینی از سریال های نیک نژاد در شبکه نمایش خانگی و تلوزیون :

لیست سریال ها
فهرست کامل سریال های تلوزیونی و شبکه نمایش خانگی نیک نژاد
  • ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دودکش ۲ (1400): آخرین پروژه ی سریالی این فیلمساز که پیشتر (در بخش بیوگرافی) توضیحاتی در مورد آن داده شد.
  • با خانمان (1399): برزو نیک نژاد کارگردان و امیر برادران نویسندگی این سریال را برعهده داشت. این مجموعه در دی ماه و بهمن ماه سال 1399 از شبکه سه سیما پخش شد. چندین بازیگر از جمله بازیگران کمدین شناخته شده در این سریال نقش آفرینی کرده اند.
  • ساخت ایران ۲ (1397) : فصل دوم مجموعه ی “ساخت ایران” است که پیش تر به دست محمد حسین لطیفی کارگردانی شده بود. این سریال از شبکه نمایش خانگی پخش شد و به فروش و سودآوری مناسبی رسید. امین حیایی، محمدرضا گلزار، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، مهران احمدی، سارا بهرامی و چند بازیگر ایرانی و خارجی در این سریال بازی کرده اند.
  • دردسرهای عظیم 1 و 2 : این سریال ها همانطور که پیش تر توضیحاتی درمورد آن ها داده شد، برای پخش مناسبتی در ماه رمضان ساخته شده اند و یکی از آثار پرمخاطب این فیلمساز به شمار میروند.

جدول سریال ها و آثار تلوزیونی:

سریالسالسمت
دودکش۲1400کارگردان و نویسنده
با خانمان1399کارگردان
ساخت ایران ۲1397کارگردان
پنچری1396کارگردان و نویسنده
قرعه1395کارگردان
دردسرهای عظیم ۲1394کارگردان
دردسرهای عظیم1393کارگردان
روزهای بد، به‌در1393نویسنده (کارگردان: سعید آقاخانی )
دودکش1392نویسنده و دستیار کارگردان (کارگردان : محمد حسین لطیفی )
دیوار1391دستیار کارگردان (کارگردان: سیروس مقدم )
تا ثریا1390دستیار کارگردان (کارگردان: سیروس مقدم )
پایتخت ۱1390دستیار کارگردان (کارگردان: سیروس مقدم )
ساخت ایران ۱1390دستیار کارگردان (کارگردان: محمد حسین لطیفی )
لبهٔ تاریکی1386نویسنده و دستیار کارگردان
پس از باران1379دستیار کارگردان (کارگردان: سعید سلطانی )
Borzou Niknejad
Borzou Niknejad
2/5 - (3 امتیاز)

👆به این مقاله امتیاز دهید👆
—- و –—-
نظرات خود را در بخش نظرات با من در اشتراک بگذارید!

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx