بازیگران سریال افرا

معرفی بازیگران سریال افرا [+18 بازیگر] +عوامل

در این مقاله از سایت « وصاله لطیفی » به معرفی بازیگران سریال افرا به همراه بیوگرافی و مشخصات آنها، خلاصه داستان سریال افرا و معرفی عوامل تولید این مجموعه پرداخته شده.

این سریال یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی بهرنگ توفیقی بوده که از تاریخ 1400/6/5 از شبکه 1 و شبکه تماشا پخش می شود. مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی تهیه کنندگان این سریال تلوزیونی هستند که در شهر های لاهیجان، لنگرود، رشت و تهران فیلمبرداری شده.

بازیگر های سریال افرا
بیوگرافی بازیگر های سریال افرا به همراه بیوگرافی، عکس و مشخصات

تاریخ و زمان پخش :

سریال افرا در 40 قسمت، هر شب ساعت 22:15 از شبکه 1 سیما و تکرار آن 2:10 بامداد و  9:45 صبح و 15:10 بعد از ظهر پخش می شود و پخش آن از تاریخ 5 شهریورماه آغاز گشته.

تیتراژ و خلاصه داستان سریال افرا

حاج محمود (با بازی مهدی سلطانی) که کارخانه چای و برنج دارد و از روی اعتبار کارخانه شناخته شده است، یک پسر و یک دختر با نام ای مسعود و مائده دارد. مسعود (پسر محمود) به اصرار پدرش بعد از درگذشت عموی خود با دختر عمویش که پزشک جراح است ازدواج می‌کند. شغل مسعود محیط بانی بوده و این ازدواج اجباری به دلیل عدم تفاهم از هم می پاشد.

از طرفی پیمان (کارگر محمود) عاشق مائده (دختر محمود) شده‌ است ولی «محمود» با این رابطه مخالف است و از او میخواهد تا زندگی خود را سامان دهد. مائده از روی دلبستگی مریض حال می‌شود و محمود رضایت به خواستگاری می‌دهد و ادامه ی داستان…

پخش آنلاین + دانلود آهنگ تیتراژ سریال افرا با صدای سعید شریعت :

[ دانلود با کیفیت 320 ] ویکی پدیا IMDB

بازیگران سریال افرا

در ادامه در ابتدا در قالب یک جدول و سپس به صورت متنی و تصویری بازیگران سریال افرا را معرفی میکنیم:

جدول بازیگران و نقش ها:

بازیگرنقشبازیگرنقش
مهدی سلطانیمحمود فروزشپژمان بازغیوحید قلی پور
مینا وحیدمهتاب فروزشروزبه حصاریمسعود فروزش
اسماعیل محرابیسیروس قلی‌پورفریبا متخصصاعظم
پیام دهکردیافراسیاب مامانیعلیرضا آراحامد مجد
هامون سیدیعقیل قلی پورنسرین باباییپروین
سارا باقریمائده فروزشمحمد صادقیپیمان قلی‌پور
داریوش سلیمیرسولیفهیمه مؤمنی
صبا
آریا دلفانیمهرانمهرداد بخشیعلیرضا
بهمن صادق حسنیرحیمیمهدی مهربانکوروش

مهدی سلطانی در نقش حاج محمود

مهدی سلطانی که در دهه ی اخیر از ستارگان آثار سریالی صدا و سیما بوده که در این سریال نقش حاج محمد (محمود فروزش) را بازی کرده. که در داستان این سریال همسر پروین و پدر مسعود و مائده فروزش می باشد.

او در شهریور ماه سال 1350 در شهرستان سروستان به دنیا آمده و دارنده ی مدرک دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه اوینیون فرانسه است. در سال 1372 با مجموعه «نوروز 73» فعالیت خود را از قاب صدا و سیما آغاز نموده و تا کنون در چندین اثر تلوزیونی و سینمایی نقش آفرینی کرده است. مهدی سلطانی در دو سریال دیگر بهرنگ توفیقی ، سریال پدر (1397) و سریال زیر پای مادر(1396) نیز بازی کرده بود و اینک یکی از بازیگران سریال افرا می باشد.

مهدی سلطانی در نقش حاج محمود
مهدی سلطانی بازیگر نقش حاج محمود

پژمان بازغی در نقش وحید قلی پور

پژمان بازغی نیز یکی از چهره های پرکار و دیده شده در دهه ی اخیر تلوزیون ایران بوده که در اولین همکاری خود با بهرنگ توفیقی در این مجموعه در نقش «وحید قلی پور» ظاهر می شود که در داستان سریال، پسر سیروس قلی‌پور و اعظم و برادر پیمان و عقیل قلی پور و همسر صبا است.

این بازیگر و مجری موفق در سال 1353 در شهر تهران به دنیا آمده و همسر مستانه مهاجر (تهیه کننده، تدوینگر و کارگردان) است و فرزندی به نام «نفس» دارد. او اخیرا در سریال بیگانه ای با من است (1399 – به کارگردانی آرش معیریان و احمد امینی) نیز نقش آفرینی کرده بود.

پژمان بازغی در نقش وحید قلی پور
پژمان بازغی بازیگر نقش وحید قلی پور

فریبا متخصص در نقش اعظم

فریبا متخصص، متولد مرداد ماه سال 1340، بازیگر موفق و توانمند سینما، تلوزیون و تئاتر که تا کنون در نقش های متعدد و مختلفی نقش آفرینی کرده و برنده دو جایزه سیمرغ بلورین بازیگری تئاتر می باشد، یکی از بازیگر های سریال تلوزیونی افرا است.

او در نقش «اعظم» و همسر سیروس و مادر وحید، پیمان و عقیل قلی پور است. فریبا متخصص در سال 1400 در دو سریال تلوزیونی دیگر نیز با نام های « سریال فرشتگان بی بال» و «سریال روزهای آبی» نیز بازیگری کرده.

فریبا متخصص بازیگر نقش اعظم
فریبا متخصص در نقش اعظم

روزبه حصاری در نقش مسعود فروزش

روزبه حصاری در سال 1392 با بازی در نقش کوتاهی در فیلم امروز (1392- رضا میرکریمی) و سریال یادآوری (1392- حجت قاسم‌زاده) به سینما و تلوزیون ایران معرفی شد. او پیش تر در تئاتر فعالیت داشته. این چهره متولد 1366 بوده و مجرد است.

پس از بازی در سریال بچه مهندس 3 (1399 – جواد افشار) در چهارمین تجربه بازیگری در سریال های تلوزیونی اینبار در سریال افرا با بهرنگ توفیقی همکاری می کند. او در نقش «مسعود فروزش» همسر مهتاب فروزش، خواهر مائده و پسر حاج محمود و پروین است.

روزبه حصاری بازیگر نقش مسعود فروزش
روزبه حصاری در نقش مسعود فروزش

مینا وحید بازیگر نقش مهتاب فروزش

مینا وحید متولد مرداد ماه 1366 در شهرستان رشت استان گیلان، بازیگر سینما، تئاتر و تلوزیون ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر است که با فیلم «دوران عاشقی» (علیرضا رئیسیان) به شهرت رسیده و تاکنون در بیش از 15 اثر سینمایی، تلوزیونی و شبکه خانگی حضور داشته.

مینا وحید بازیگر نقش مهتاب فروزش در سریال افرا می باشد (در داستان سریال همسر مسعود فروزش است) که سومین حضور او در قاب سریال های صدا و سیما از سال 1391 تا کنون است. او همچنین در سال 1400 در سریال جزیره (سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردانی سیروس مقدم) نیز به ایفای نقش پرداخته.

مینا وحید بازیگر نقش مهتاب فروزش پزشک در سریال افرا
مینا وحید بازیگر نقش مهتاب فروزش – پزشک

پیام دهکردی در نقش افراسیاب مامانی

پیام دهکردی ( با نام اصلی پیام نادری دهکُردی) زاده ی اردیبهشت ماه 1356 در شهرستان شهرکرد بازیگر و کارگردان و فعال و مدرس در حوضه ی سینماست که به واسطه ی نقش های متعددی که در مجموعه های تلوزیونی و فیلم هاس سینمایی داشته برای مردم ایران نام آشناست. او دارنده ی مدرک کارشناسی ارشد در رشته تئاتر از دانشگاه تهران است.

پیام دهکردی در سال 1400 در چهار سریال افرا، هم‌سایه، گاندو ۲ و سریال شبکه نمایش خانگی خاتون ( تینا پاکروان ) بازیگری کرده است و در سریال تلوزیونی افرا در نقش «افراسیاب مامانی» و وکیل خانواده فروزش بازی می کند.

مقاله مرتبط: نقد سریال خاتونبازیگران سریال همسایه

پیام دهکردی در نقش افراسیاب
پیام دهکردی در نقش افراسیاب مامانی

هامون سیدی بازیگر نقش عقیل قلی پور

هامون سیدی متولد اسفندماه 1360 در شهرستان رشت است. او برادر هومن سیدی (بازیگر و کارگردان و نویسنده) است که تا کنون در حدود 15 عنوان فیلم و سریال نقش آفرینی کرده و اینبار یکی از بازیگر های سریال افرا است و نقش عقیل قلی پور (پسر سیروس و اعظم و برادر وحید و پیمان) را بازی می کند.

هامون سیدی بازیگری را در سال 1377 با بازی در فیلم سینمایی «هدف سخت» به صورت حرفه ای آغاز نموده و در سال 1397 با بازی در فیل «طلا» به شهرت رسیده و در برخی از آثار برادر خود نیز نقش هایی داشته.

هامون سیدی برادر هومن سیدی در نقش عقیل قلی پور
هامون سیدی بازیگر نقش عقیل قلی پور

سارا باقری در نقش مائده فروزش

سارا باقری بازیگر جوان این مجموعه، در سال 1374 در استان گیلان متولد شده و بزرگ شده ی تهران است. او حرفه ی بازیگری را از سال 82 و از صحنه ی تئاتر آغاز نموده و از سال 86 وارد سینما و تلوزیون شده و اکنون با بازیگری در این سریال به شهرت رسیده.

سارا باقری در نقش مائده فروزش
سارا باقری بازیگر نقش مائده فروزش

اسماعیل محرابی در نقش سیروس

اسماعیل محرابی بازیگر نقش سیروس قلیزاده (همسر اعظم و پدر وحید، پیمان و عقیل قلی پور) در سال 1323 متولد شده و مدرک لیسانس بازیگری را در سال 1349 از دانشگاه تهران دریافت نموده.

او در سال 1400 در سریال یاور (ساخته ی سعید سلطانی و اصغر نعیمی) نیز نقش آفرینی نموده و همچنین تا کنون در آثار سینمایی و تلوزیونی و تئاتری متعددی در نقش های گوناگون ظاهر شده.

آشا محرابی و امید محرابی فرزندان اسماعیل محرابی هستند.

اسماعیل محرابی در نقش سیروس
اسماعیل محرابی – نقش سیروس

داریوش سلیمی در نقش رسولی

داریوش سلیمی، در نقش رسولی (صاحب پرورش ماهی)، یکی از بازیگر های سریال تلوزیونی افرا به شمار میرود. او در سال 1347 در تهران متولد شده و تحصیلات خود را تا دریافت مردک دیپلم علوم تجربی ادامه داده.  در سال 1373 با بازی در فیلم «روز واقعه» به سینما و تلوزیون معرفی شد و با بازی در سریال مسافری از هند، به شهرت رسید.

داریوش سلیمی در نقش رسولی
داریوش سلیمی در نقش رسولی – صاحب پرورش ماهی

نسرین بابایی بازیگر نقش پروین

نسرین بابایی در نقش پروین (همسر حاج محمود و مادر مسعود و مائده ) متولد اسفندماه 1358 در استان گیلان (روستای لیفشاگرد – صومعه سرا) ، بازیگر سینما و تلوزیون و تئاتر ایرانی است.

او دارنده مدرک لیسانس رشته نقاشی است و از دوره دبیرستان فعالیت های خود را در زمینه بازیگری تئاتر آغاز کرده و درآن زمان در چند کلاس بازیگری به آموختن هنرپیشگی پرداخته. “خانه ای روی تپه ها” عنوان اولین مجموعه تلویزیونی با بازی نسرین بابایی بود و این چهره با بازی در سریال وارش به شهرت رسید.

نسرین بابایی
نسرین بابایی بازیگر نقش پروین

علیرضا آرا در نقش حامد مجد

علیرضا آرا متولد دی ماه 1354 کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر شبنم مقدمی (بازیگر) است که در سریال افرا در نقش نماینده پزشکی قانونی (حامد مجد) نقش آفرینی کرده.

علیرضا آرا کارگردان تئاتر است و در سه پروژه سریالی دیگر نیز با بهرنگ توفیقی همکاری داشته (عقیق، زیر پای مادر، پشت بام تهران) و از سال 1377 تا کنون در چندین مجموعه ی تلوزیونی و چند فیلم سینمایی به عنوان بازیگر دیده شده.

علیرضا آرا و همسرش
علیرضا آرا و همسرش شبنم مقدمی در کنار یکدیگر

فهیمه مومنی بازیگر نقش صبا (همسر وحید)

فهیمه مومنی متولد سال 1365 در شهرستان خمام (از توابع استان گیلان) بازیگر نقش صبا در سریال افرا (همسر وحید قلی پور) است.

او دارنده مدرک لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری است و فعالیت های هنری خود را از سال 79 و از صحنه های تئاتر آغاز نموده و با بازی در همین سریال به شهرت رسیده.

فهیمه مومنی متاهل است و همسرش مهرزاد فکری نام دارد.

فهیمه مومنی
فهیمه مومنی بازیگر صبا در سریال افرا

عوامل سریال افرا

در ادامه جدول عوامل سریال افرا برای استفاده سریع شما قرار گرفته:

کارگردان و عوامل سریال افرا
جدول عوامل و نویسندگان و کارگردان سریال افرا

بهرنگ توفیقی کارگردان سریال افرا می باشد که دهمین تجربه کارگردانی مجموعه های تلوزیونی و خانگی خود را با ساخت این مجموعه پش سر می گذارد. از آثار دیده شده ی او میتوان به سریال آقازاده ، سریال پدر، عقیق، زیر پای مادر و پشت بام تهران اشاره کرد.

پدرام پورامیری، حسین امیری دوماری، فرزاد فرزانه و امیرحسین نجف پور به صورت مشترک فیلمنامه ی این سریال را نوشته اند و مجید گل سفیدی فیلمبرداری این مجموعه را بر عهده داشته.

کارگردانبهرنگ توفیقی
نویسندهپدرام پورامیری - فرزاد فرزانه - امیرحسین نجف پور - حسین امیری دوماری
تهیه گنندهمحمدکامبیز دارابی و مجید مولایی
مدیر فیلم‌برداریمجید گل سفیدی
شبکهٔ اصلیشبکه یک سیما
صدابرداربابک نیازی
تدویننوید توحیدی
صداگذاریامیرحسین صادقی
طراح صحنهمحمد صادقی
آهنگسازبابک زرین
منشی صحنهتهمینه مرتضوی
جلوه‌ های ویژه میدانیحمید رسولیان
طراح لباسمهشید صادقی
دستیار اول کارگردانمیثم بیدقی
فیلمبردارعطا قنبری
طراح گریمزهره سیه پوش
مدیر تدارکاتمحمد عسکری
3.5/5 - (4 امتیاز)

👆به این مقاله امتیاز دهید👆
—- و –—-
نظرات خود را در بخش نظرات با من در اشتراک بگذارید!

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx