بازیگران سریال جزیره

معرفی بازیگران سریال جزیره [26 بازیگر] +عوامل

در این مقاله از سایت «وصاله لطیفی» به معرفی بازیگران سریال جزیره، به همراه بیوگرافی، عکس ها و نقش آنها در این سریال خواهیم پرداخت. سیروس مقدم، کارگردان سریال جزیره، منوچهر محمدی و امیرحسین حیدری تهیه کنندگان و علی طالب آبادی فیلمنامه نویس آن هستند.

منوچهر محمدی، تهیه کننده ی این سریال در سال 1400 در سریال دیگری نیز با عنوان «قبله عالم» در مقام تهیه کننده حاضر بوده.

پس از معرفی کامل بازیگران و نقش هایشان در این سریال، بخش معرفی عوامل، خلاصه داستان قرار گرفته که به دلیل طولانی بودن این مقاله فهرست زیر را برای دسترسی سریع و آسان ایجاد کرده ایم. (برای پیمایش به هر بخش روی آن کلیک کنید)

Actors of the Island series

بازیگران سریال جزیره

در این بخش از مقاله به معرفی بازیگر های سریال جزیره به همراه نقش هایشان در قالب جدول پرداخته ایم و در ادامه بیوگرافی هرکدام از بازیگران به همراه یک عکس نوشته شده که برای دسترسی آسان می توانید از فهرست بالا استفاده کنید. اطلاعات این جدول و توضیحات هر نقش در صورت انتشار اطلاعات بیشتر در سطح اینترنت در این صفحه نیز اضافه خواهد شد.

جدول بازیگران و نقش ها:

بازیگرنقشبازیگرنقش
محمدرضا فروتنشاهد شاهنگهنگامه قاضیانیآذین
امیر مقارهارشد شاهنگمیترا حجارمهشید
حسام منظورسعید شاهنگغزل شاکرینرگس
حمیدرضا پگاهدکتر رضیبهنام تشکر
مینا وحیدگلرخشادی مختاریصحرا
امیر کاظمیامیرحسینکاظم سیاحیپیام
امید روحانیاکبر زنجانپورپدر ارشد و ماهک
شراره رنجبرلادن
سامیه لکشکیبا شاهنگزهیر یاریاردلان
السا فیروزآذرماهک شاهنگمبینا طباییفلور
مهسان خداکرمیوفاشهروز دل افکاراشکان
پاوان افسرسهاسامیار مشعوفمهرآیین
قاسم یوردخانیاحمدعلی سرابی
شیرین بینامادر صحراپوراندخت مهیمنمادر بزرگ صحرا
بازیگران جزیره
بازیگر های جزیره
ویکی پدیا

محمدرضا فروتن در نقش شاهد شاهنگ

محمدرضا فروتن بازیگر نقش شاهد شاهنگ در سریال جزیره، متولد دی ماه سال 1347 در شهر تهران، بازیگر، صداپیشه و خواننده که پس از دو سال دوری از قاب سینما و تلویزیون در سال 1400 با سیروس مقدم همکاری می کند. این اولین حضور او در سریال هی شبکه خانگی نیست و قبلا در سریال مانکن (1398) و مجموعه رالی ایرانی (1391) نیز به عنوان بازیگر حاضر شده بود.

این چهره دارنده مدرک دکترای روان‌شناسی سلامت از دانشگاه آزاد است و اولین بار با بازی در فیلم سینمایی «هدف» (بهرام کاظمی) به سینمای ایران معرفی شده و فعالیت حرفه خود را آغاز نموده.

محمد رضا فروتن بازیگر نقش شاهد
بازیگر نقش شاهد شاهنگ

امیر مقاره خواننده ماکان بند بازیگر نقش ارشد شاهنگ

امیر مقاره بازیگر نقش ارشد در سریال جزیره، متولد دی ماه 1374، و احتمالا جنجالی ترین و پرحاشیه ترین انتخاب سیروس مقدم! این خواننده ی جوان، خوش چهره و موفق که در کنار رهام هادیان در گروه موسیقی “ماکان بند” به عنوان شاعر، خواننده و نوازده فعالیت داشته، در اولین تجربه ی بازیگری خود، نقش ارشد داستان جزیره را بازی می کند.

او تحصیلات خود را تا مدرک دیپلم ادامه داده و در 20 سالگی به ماکان بند پیوسته.

17
نظر شما درباره کیفیت بازی بازیگران سریال جزیره چیست؟x
امیر مقاره
امیر مقاره خواننده ماکان بند بازیگر نقش ارشد شاهنگ در سریال جزیره

غزل شاکری در نقش نرگس

غزل شاکری بازیگر نقش نرگس، متولد اسفند سال 1356 در تهران، هنرپیشه، طراح صحنه و خواننده و فرزند مرحوم فرشته طائرپور (فیلمنامه نویس و تهیه کننده) در سومین حضور خود در سریال های شبکه خانگی سال 1400 این بار در مجموعه جزیره به ایفای نقش می پردازد.

او پیش تر در سریال های شهرزاد 1 (1394- حسن فتحی) ، خاتون (1400- تینا پاکروان) و جیران (1400- حسن فتحی) نیز نقش آفرینی کرده و به این ترتیب از بازیگران پرکار پلتفرم شبکه نمایش خانگی به شمار می رود.

غزل شاکری
غزل شاکری – از بازیگران نقش های اصلی سریال جزیره

هنگامه قاضیانی در نقش آذین

هنگامه قاضیانی متولد اردیبهشت ماه سال 1349 در شهر مشهد، هنرپیشه و مترجم و برنده دو جایزه سیمرغ بلورین و یک تندیس حافظ برای آثار بازیگری، این بار بازیگر نقش آذین در سریال جزیره است که یکی از نقش های اصلی داستان به حساب می آید.

هنگامه قاضیانی تا کنون در 3 سریال تلویزیونی و خانگی و آثار سینمایی پرشماری نقش داشته. اولین حضور او در قاب سینما به سال 1380 و فیلم سینمایی «سایه‌روشن» بازمیگردد.

او در سال 1392 در سریال سرزمین مادری (کمال تبریزی) و در سال 1398 نیز در سریال هم گناه (مصطفی کیایی) در نقش لیلا کوهی ایفای نقش کرده بود.

هنگامه قاضیانی
هنگامه قاضیانی بازیگر نقش آذین

میترا حجار در نقش مهشید

میترا حجار بازیگر نقش مهشید در جزیره، دومین هنرپیشه مشهدی این مجموعه که در بهمن ماه سال 1355 چشم به جهان گشوده. او در سال 1376 با بازی در فیلم سینمایی «غریبانه» (در نقشی کوتاه) وارد عرصه ی بازیگری شد و تا کنون در سریال ها و فیلم های سینمایی متعددی حضور پیدا کرده و برنده سیمرغ بلورین دوره هجدهم جشنواره فیلم فجر (1378) نیز بوده.

سریال جزیره دومین حضور این چهره در سریال های شبکه نمایش خانگی را پس از بازی در سریال رقص روی شیشه (1397) رقم می زند. او پیش تر در سریال پلیس جوان (1380) نیز با سیروس مقدم همکاری کرده بود.

میترا حجار
میترا حجار در سریال جزیره

حسام منظور در نقش سعید شاهنگ

حسام منظور از بازیگران پرکار صحنه های تئاتر که در چند عنوان فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر حضور داشته، در اولین تجربه ی حضور خود در سریال های شبکه نمایش خانگی، بازیگر نقش سعید شاهنگ در سریال جزیره است.

حسام منظور را بیشتر از روی نقش هایش در سریال های برادرجان (1398)، نجلا (1399) و بانوی عمارت (1397) می شناسند. او متولد آذرماه سال 1352 است و دارنده مدرک فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران می باشد و فعالیت هنری خود را از سال 1382 و از تئاتر شروع کرده.

همچنین بخوانید : معرفی کامل بازیگران سریال نوبت لیلی

حسام منظور
حسام منظور بازیگر نقش سعید شاهنگ

شادی مختاری بازیگر نقش صحرا

شادی مختاری متولد فروردین ماه سال 1373 در تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و دارنده مدرک تحصیلی علوم ارتباطات اجتماعی می باشد که فعالیت حرفه ای بازیگری خود را پس از گذراندن دوره های بازیگری از سال 1397 با بازی در فیلم «هفت و نیم» به کارگردانی نوید محمودی آغاز نموده. او در سال 1400 در نقش صحرا در سریال جزیره نقش آفرینی کرده.

شادی مختاری بازیگر نقش صحرا در سریال جزیره
شادی مختاری در نقش صحرا

کاظم سیاحی در نقش پیام

کاظم سیاحی بازیگر نقش پیام (دوست پاپ و هکر) یکی دیگر از بازیگران سریال جزیره، در سال 1357 در شهرستان محلات چشم به جهان گشوده. او هنرپیشه سینما و تلوزیون، صداپیشه و عروسک گردان و کارگردان تئاتر می باشد.

کاظم سیاحی صداپیشه ی شخصیت «جیگر» در سریال تلوزیونی کلاه قرمزی (ایرج طهماسب) بود که از سال 1381 با بازی در مجموعه ی طنز «بدون شرح» وارد سینما و تلوزیون شد و در نهایت با بازی در سریال های لیسانسه ها و فوق لیسانسه ها ( ساخته سروش صحت ) به شهرت رسید. سیاحی در سال 1400 در “سریال میدان سرخ” (اولین ساخته ابراهیم ابراهیمیان در شبکه نمایش خانگی) نیز نقش آفرینی کرده.

کاظم سیاحی
کاظم سیاحی بازیگر نقش پیام

مینا وحید بازیگر نقش گلرخ

مینا وحید متولد مرداد ماه 1366 در شهرستان رشت استان گیلان، بازیگر سینما، تئاتر و تلوزیون ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر است که با فیلم «دوران عاشقی» (علیرضا رئیسیان) به شهرت رسیده و تاکنون در بیش از 15 اثر سینمایی، تلوزیونی و شبکه خانگی حضور داشته.

مینا وحید بازیگر نقش گلرخ در سریال جزیره می باشد. که دومین حضور او در قاب سریال های صدا و سیما از سال 1394 (سریال شهرزاد) تاکنون است. این چهره در سال 1400 در سریال افرا نیز نقش آفرینی کرده.

5
نظر شما درباره سریال جزیره چیست؟x
مینا وحید
مینا وحید بازیگر نقش گلرخ
– جزیره

حمیدرضا پگاه در نقش دکتر رضی

حمیدرضا پگاه هنرپیشه ی پرکار سریال های تلویزیونی، متولد دی ماه سال 1350، در اولین همکاری خود با سیروس مقدم در این مجموعه بازی کرده. او پیشتر در سال 1395 در سریال عاشقانه (منوچهر هادی) نیز بازیگری کرده و با این حساب جزیره دومین حضور او در سریال های شبکه خانگی به شمار می رود.

حمید پگاه در 22 سالگی و در سال 1372 در مجموعه تلویزیونی ضلع ششم (مسعود فروتن) برای اولین بار جلوی دوربین رفته.

حمید پگاه
حمیدرضا پگاه –

السا فیروزآذر بازیگر نقش ماهک شاهنگ

السا فیروزآذر بازیگر نقش ماهک در سریال جزیره، متولد شهریور ماه سال 1362، هنرپیشه، منشی صحنه و کارگردان تئاتر است. او سنین کودکی (7 سالگی – 1369) در فیلم های تهمینه میلانی به عنوان بازیگر حاضر شده و بعد ها به عنوان دستیار کارگردان و منشی صحنه نیز در کنار تهمینه میلانی فعالیت داشته.

او تا کنون در بیش از 20 فیلم سینمایی و نیز در سال 1398 در سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری، نقش آفرینی کرده اما تا کنون در هیچ سریال تلویزیونی حضور نداشته.

السا فیروزآذر بازیگر نقش ماهک
السا فیروزآذر بازیگر نقش ماهک در جزیره

زهیر یاری بازیگر نقش اردلان

زهیر یاری متولد فروردین ماه سال 1359، بازیگر نقش اردلان در این سریال می باشد. او بردار زاده ی حسین یاری (بازیگر) است دارنده مدرک لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران می باشد.

او با بازی در نقش بنیامین در سریال یوسف پیامبر به شهرت رسید و پس از آن در سریال های زیادی در نقش های مختلف حضور داشته.

زهیر یاری
زهیر یاری بازیگر نقش اردلان

سامیه لک بازیگر نقش شکیبا شاهنگ

سامیه لک، یکی دیگر از بازیگران جزیره، متولد خرداد ماه 1359 در شهرستان شهرری تهران.

اولین حضور این چهره در قالب تلوزیون و سینما در سال 1385 و با بازی در سریال مرگ تدریجی یک رویا رقم خورد که فریدون جیرانی کرگردانی آن را بر عهده داشت. سامیه لک در سال های بعدی در آثار سینمایی، تلوزیونی و شبکه خانگی دیگری نیز حضور پیدا کرد و با بازی در سریال های آنام (1396) و آقازاده (1399- بهرنگ توفیقی) به شهرت بیشتری دست یافت.

او علاوه بر بازیگری در زمینه معماری نیز فعالیت داشته و متاهل است. مدرک تحصیلی معماری خود را از دانشگاهی در دبی دریافت نموده و در کشور های مختلف در همین زمینه مشغول به کار است.

سامیه لک
سامیه لک در سریال جزیره سیروس مقدم

امیر کاظمی در نقش امیرحسین

امیر کاظمی بازیگر پرکار تلویزیونی که در بیشتر با بازی در سریال های طنز همچون هفت‌سنگ، شمعدونی، لیسانسه‌ها و فوق لیسانسه ها (به کارگردانی سروش صحت) شناخته شده، این بار در تجربه ای متفاوت تر در جمع بازیگر های جزیره حاضر است.

او متولد آبان ماه 1369 است و همسرش مهتاب محسنی نام دارد و علاوه بر بازیگری به مجری گری نیز پرداخته.

این چهره در سال 1385 در سریال تلوزیونی کتابفروش هدهد (مرضیه برومند) به عنوان بازیگر مهمان برای اولین بار جلوی دوربین رفت.

امیر کاظمی
امیر کاظمی و همسرش مهتاب محسنی

شراره رنجبر بازیگر نقش لادن

شراره رنجبر از بازیگران کمتر شناخته شده ی این سریال، از اوایل دهه نود فعالیت بازیگری خود را در فیلم هایی همچون در مدت معلوم، نسل جادویی، دلتا ایکس دلتا ایکس، آدم باش، پیتزا مخلوط، آبنبات چوبی، تیغ و ترمه آغاز نموده.

شراره رنجبر بازیگر نقش لادن
لادن در سریال جزیره

مبینا طبایی بازیگر نقش فلور

مبینا طبایی با نام اصلی (مبینا سادات طبایی) از بازیگران جوان تئاتر بوده که اولین تجربه بازیگری در سینما و تلوزیون را در سریال جزیره در نقش فلور رقم می زند.

فلور در سریال جزیره
مبینا طبایی بازیگر نقش فلور

امید روحانی

دکتر امید روحانی پزشک متخصص بیهوشی از دانشگاه تهران و بازیگر و منتقد سینما و تئاتر است که در جمع بازیگران پرشمار این سریال حضور پیدا کرده. این چهره متولد اردیبهشت 1340 است و فعالیت حرفه ای خود را با بازی در سینمایی «یک داستان واقعی» در سال 1374 آغاز نموده. امید روحانی در سال 1400 در سریال میدان سرخ (ابراهیم ابراهیمیان) نیز بازی کرده.

او تا کنون در حدود 70 عنوان اثر بازیگری در سینما و تلویزیون و تئاتر ایران داشته.

امید روحانی

کارگردان و عوامل سریال جزیره

کارگردان این سریال سیروس مقدم است که دومین تجربه سریال سازی خود را در شبکه نمایش خانگی با همکاری فیلیمو رقم می زند. این درحالی است که مقدم آثار پرشمار و درخشانی در قاب تلویزیون عرضه کرده. سریال قبلی او که به صورت خانگی و اینترنتی منتشر شد، سریال خواب‌زده (1398) نام داشت.

منوچهر محمدی و  امیرحسین حیدری تهیه کنندگان این مجموعه هستند. منوچهر محمدی یکی از تهیه کنندگان با سابقه ی سینما و تلویزیون ایران بوده که در همین سال (1400) سریال دیگری با عنوان قبله عالم را به کارگردانی و نویسندگی پسرش، حامد محمدی تهیه کنندگی کرده (همچنین بخوانید: نقد سریال قبله عالم)

عوامل سریال جزیره
کارگردان و نویسنده و عوامل سریال جزیره

علی طالب‌آبادی فیلمنامه نویس این سریال پیش از این در چند عنوان فیلم سینمایی و تلوزیونی در مقام نویسنده با روح الله حجازی و کارگردانان دیگر همکاری داشته.

سایر عوامل این سریال در قالب جدول زیر معرفی می شوند:

کارگردانسیروس مقدم
تهیه‌کنندهمنوچهر محمدی و امیرحسین حیدری
نویسندهعلی طالب آبادی
موسیقیماکان بند
آهنگسازمسعود سخاوت دوست
مدیر فیلم‌برداریمحمدرضا سکوت
مدیر تدوینسپیده عبدالوهاب

خلاصه داستان سریال جزیره از چه قرار است؟

صحرا، خبرنگار جسوری که در شکست عشقی متحمل شده و مورد تحقیر قرار گرفته، در پی برابری با “ارشد”، (معشوقش که از خانواده ای اصیل و ثروتمند است) تصمیماتی ماجراجویانه می‌گیرد و وارد رابطه و بده بستان های تجاری پیچیده‌ای می‌شود که در نهایت زندگی خودش و خانواده ارشد را دگرگون می‌کند…

4.4/5 - (66 امتیاز)

👆به این مقاله امتیاز دهید👆
—- و –—-
نظرات خود را در بخش نظرات با من در اشتراک بگذارید!

اشتراک در
اطلاع از
31 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سریال عالی بود و همه بازیگراش عالی بود بخصوص امیر مقاره

عالي و امير مقاره عالي تر از همه

خیلی چهره های جالب و دوست داشتنی در این سریال حضور داشتند مخصوصا امیر مقره که فوق العاده بود.

عالی لطفا دو هم بسازین🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺🥺

خیلی مقاله خوبی بود ممنونم
فقط چرا اسم خانم شادی مختاری تو لیست نبود؟

بهترین سریال عمرم بازیگرانش فوالعاده مخصوصا اقای امیر مقاره

بهترییییینننننن

از نظر من آقای امیر مقاره فوق العاده هستن همچنین شادی مختاری من خیلی دوسشون دارم خیلی دلم میخواست یه بار از نزدیک ببینمشون😍😍

مسخره تر این نمیشه

خیلی خوب

عالییییی بخصوص ارشد صحرا

عالی بهتر از این نمیشه مخصوصا با بازی آقای مقاره

بع نظرم بازیگرای درجه یکی داره از جمله هنگامه قاضیانی عزیز و هم چنین امیر و شادی اینا خوبن دی

حیف پول

آقای قاسمی هم در جزیره هستند؟ تا الان که نبودن از قسمت چندم اضافه میشن؟

همگی عالییی هستند مثل خود فیلم اما خب من از همه بیشتر آقای امیر مقاره یعنی ارشد شاهنگ رو دوست دارم

کجا بازگیر مطرحی هست این اولین تجربشه بگو خواننده مطرحی هست نه بازیگر

من عاشق امیر مقاره هستم چون ایشون بازیگر بسیار مطرحی هستن
و همچنین آقای محمد رضا فروتن

سریال جزیره نگو. بگو معدن سوتی 😐 بگو مزخرف 😐 من احمق گفتم چون کارگردانش سیروس مقدم رفتم پول اشتراک دادم که اینو ببینم. چه وضعیه این؟ خسروی ها سریال میسازن ماکان بند سریال میسازه آخرش چی میخواد بشه؟
تو این مملکت هیییییییچ سرمایه گذاری نیست که باید خواننده هایی ک تو کار خودشون گند زدن باید بیان تو سینما سرمایه گذاری کنند؟؟ وای به حالمون اگر اینطوریه
اصلا قابل تحمل نیست بازیگرا افتضاح داستان که اصن معلوم نیست.
جا داره از این تریبون خسته نباشید بگم به سیروس مقدم که بعد از ده ها سال سریال سازی کارش کشیده به اینجا . آفرین واقعا آفرین . چه نسل طلایی ای چه بزرگانی

31
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx