بازیگران سریال میدان سرخ

نقش ها و بازیگران سریال میدان سرخ

در این مقاله از سایت «وصاله لطیفی» به معرفی بازیگران سریال میدان سرخ (به همراه نقش آنها در این سریال) می پردازیم. میدان سرخ آخرین ساخته ابراهیم ابراهیمیان است که فیلم هایی همچون «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه»، «آااادت نمی‌کنیم»، «پیلوت» و «دابلند» را در کارنامه خود دارد.

مقاله مرتبط : نقد سریال میدان سرخ

لطفا در انتها نظر خود را درباره این سریال در بخش نظرات اعلام کنید!

جواد نوروزبیگی تهیه کننده این سریال، از تهیه کنندگان پرکار سینمای ایران بوده و سارا سلطانی و علی مسعودی‌نیا نویسندگان این سریال جنایی و اکشن هستند. «ارشا اقدسی» که به تازگی در اثر صانحه بدلکاری جان خود را از دست داد، در این سریال به عنوان بدلکار و طراح صحنه های اکشن حضور داشته است.

برای دسترسی راحت تر به بخش های مختلف مقاله از فهرست زیر استفاده کنید:

red square series cast
بازیگران و عوامل سریال میدان سرخ

بازیگران سریال میدان سرخ

پس از معرفی بازیگر های میدان سرخ (در انتهای مقاله) لینک دانلود آهنگ تیتراژ این سریال به همراه لیست عوامل پشت صحنه و همچنین تاریخ پخش و خلاصه داستان این سریال قرار گرفته که برای دسترسی آسان تر می توانید از فهرست بالا استفاده کنید.

جدول بازیگران میدان سرخ و نقش آنها:

بازیگرنقشبازیگرنقش
حمید فرخ نژادپاپمهتاب کرامتیشیدا
بهرام افشاریپیام مکینرضا یزدانیگروچف
سعید داخعبد مکینعلی مصفاتورج مبینی
کاظم سیاحیگارومجید پتکیخسرو
امیرحسین آرمانساعدمهدی حسینی نیامنصور
ستاره اسکندریثریالیندا کیانیسیمین
امید روحانیدکتر فیضسوگل قلاتیانلیلی اشراقی
مسعود کرامتیکاویانبهزاد خلج
تینو صالحیعطاآرمین رحیمیانابی
بهدخت ولیانافراسحر نظام‌دوستنقره
مهدی رکنیپیروز مکینمهرداد نورینوری
مانیا علیجانیشادیمرتضی کاظمیبهادری
شیوا بوعلیطلوعزهرا سزاوارسروین
ویکی پدیا

حمید فرخ نژاد در نقش نقش پاپ

حمید فرخ نژاد بازیگر نقش پاپ در سریال میدان سرخ، متولد فروردین ماه سال 1348 در شهر آبادان، نویسنده، هنرپیشه، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلوزیون می باشد. همسر او «فروزان جلیلی فر» نام دارد.

پاپ در داستان سریال میدان سرخ، نقش قاچاقچی، دوست تورج و عبد، پدر ساعد، پدر خوانده افرا را دارد و نقش اول این سریال است.

فرخ نژاد در سال 1369 برای اولین بار با بازی در فیلم «در کوچه‌های عشق» در قاب سینما دیده شد و تا کنون 3 بار برنده ی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده و جوایز و نامزدی های متعدد و ارزشمندی در جشنواره های ایرانی و داخلی کسب نموده. او دارنده لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران است.

حمید فرخ نژاد در نقش پاپ
بازیگر نقش پاپ در سریال میدان سرخ

مهتاب کرامتی بازیگر نقش شیدا

مهتاب کرامتی بازیگر، تهیه‌کننده ی سینما و فعال در حوضه حقوق کودکان و زنان و سفیر حسن نیت و صلح «یونیسف» بازیگر نقش شیدا در سریال میدان سرخ می باشد که در داستان این سریال همسر سهراب و مادر شادی است.

مهتاب کرامتی در مهرماه 1349 در تهران چشم به جهان گشوده و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته میکروبیولوژی تا مقطع کارشناسی به اتمام رسانده و در سال 1375 در کلاس های بازیگری امین تارخ به آموزش این هنر پرداخته. همسر او «بابک ریاحی‌پور» موزیسین و مترجم است. این چهره در حدود 20 سال پیش با تلوزیون ایران خداحافظی کرده و تنها در سینما – و اخیرا – در سریال های شبکه نمایش خانگی فعالیت دارد.

بازیگر نقش شیدا
مهتاب کرامتی بازیگر نقش شیدا

علی مصفا در نقش تورج مبینی

علی مصفا متولد آذرماه سال 1345 در تهران، بازیگر نقش تورج – شوهر سیمین، قاچاقچی، دوست پاپ و دوست و برادر زن عبد، برادر جیران – است.

لیلا حاتمی همسر اوست و استاد مظاهر مصفا و استاد امیربانو کریمی والدین او بوده اند و دو فرزند با نام های مانی و عسل دارد. از سال 1371 با بازی در فیلم سینمایی «امید» (به کارگردانی حبیب کاووش) به سینمای ایران معرفی شده و تا کنون در زمینه های بازیگری سینما و تلوزیون و تئاتر و همچنین نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی در سینما پرداخته. علی مصفا دارنده ی مدرک لیسانس مهندسی عمران دانشگاه تهران است.

همچنین بخوانید : معرفی بازیگران سریال نوبت لیلی

علی مصفا
بازیگر نقش تورج

سعید داخ در نقش عبد مکین

سعید داخ بازیگر نقش عبد مکین در این سریال، بازیگر، کارگردان، طراح رقص مجری و فعال در حوضه ی سینماست. او دارنده مدرک کارشناسی رشته بازیگری است و فعالیت های حرفه ای خود را از دهه 70 آغاز نموده. این چهره متولد خرداد ماه سال 1349 در شهر تهران است.

عبد مکین در داستان این مجموعه، یکی از قاچاقچیان، دوست پاپ و تورج، برادر پیام و پیروز و همسر جیران و همچنین شوهر خواهر تورج است.

اگر به سریال ها و فیلم های اکشن علاقمندید، حتما به لینک مقابل سر بزنید : بهترین فیلم های اکشن
سعید داخ
بازیگر نقش عبد در میدان سرخ – عبد مکین

بهرام افشاری در نقش پیام مکین

بهرام افشاری بازیگر نقش پیام در این مجموعه و ستاره ی سال های اخیر سینما و تلوزیون در سال های 1392 تا 1396 با بازی در سریال پایتخت (ساخته سیروس مقدم) در نقش بهتاش، و چند فیلم کمدی سینمایی به شهرت بالایی دست یافت. او در خرداد ماه سال 1366 متولد شده و از سال 1388 بازیگری را از صحنه ی تئاتر آغاز نموده. این سریال دومین حضور این چهره در شبکه نمایش خانگی است.

پیام مکین برادر عبد و پیروز، و معشوقِ لیلی است.

بهرام افشاری بازیگر نقش پیام
بهرام افشاری بازیگر نقش پیام در مجموعه میدان سرخ

مجید پتکی بازیگر نقش خسرو

مجید پتکی بازیگر نقش خسرو، متولد بیست و پنجم شهریور ماه سال 1353 در شهرستان رشت، بازیگر سینما و تلوزیون و تئاتر، صداپیشه و دارنده مدرک لیسانس رشته کامپیوتر از دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان می باشد.

مجید پتکی بازیگری را از صحنه های تئاتر دانش آموزی (و سپس دانشجویی) آغاز نموده و از سال 1378 تا کنون در کنار بازیگری در تئاتر، به عنوان بازیگر در سینما و تلویزیون فعال بوده. از آثار بازیگری این چهره میتوان به سینمایی “زمانی دیگر”، سریال گذر از رنج ها، سریال قهوه تلخ و سریال دلدادگان اشاره نمود.

مجید پتکی در سریال میدان سرخ
مجید پتکی بازیگر نقش خسرو در سریال میدان سرخ در کنا مهتاب کرامتی بازیگر نقش شیدا

رضا یزدانی در نقش گروچف

رضا یزدانی موزیسین و خواننده، و بازیگر سینما و تلوزیون، یکی از بازیگران سریال میدان سرخ است که در نقش گروچف بازی کرده که سردسته یک گروه تروریستی است. یزدانی در  سال 1379 اولین آلبوم موسیقی خود را با نام «شهر دل» معرفی کرد و از سال 1383 تا کنون در آثار سینمایی و تلوزیونی به عنوان بازیگر حضور دارد.

«میدان سرخ» اولین تجربه بازیگری رضا یزدانی در شبکه نمایش خانگی است. این چهره در سال 1400 در فیلم سینمایی «خائن کشی» (ساخته مسعود کیمیایی) نیز بازی کرده.

بازیگر نقش گروچف
رضا یزدانی در نقش گروچف

امیرحسین آرمان در نقش ساعد

امیرحسین آرمان بازیگر نقش ساعد در سریال نام برده، از ستارگان سال های اخیر سریال های شبکه نمایش خانگی است که پیش تر در سریال های «مانکن»، «ممنوعه» و «۱۳ شمالی» بازیگری کرده.

در داستان این مجموعه “ساعد” پسر پاپ و برادر خوانده افرا می باشد.

امیرحسین آرمان در آبان ماه سال 1361 در شهر تهران متولد شد. در سال 1383 با بازی در فیلم «ازدواج به سبک ایرانی – حسن فتحی» به سینمای ایران معرفی شد و سر انجام با بازی در سریال های «کیمیا» و «پریا» به شهرت رسید. او علاوه بر بازیگری در زمینه موسیقی (خوانندگی) و مدلینگ نیز فعالت داشته.

امیرحسین آرمان
امیرحسین آرمان بازیگر نقش ساعد

کاظم سیاحی در نقش گارو

کاظم سیاحی بازیگر نقش گارو (دوست پاپ و هکر) یکی دیگر از بازیگر های سریال میدان سرخ، در سال 1357 در شهرستان محلات چشم به جهان گشوده. او بازیگر سینما و تلوزیون، صداپیشه و عروسک گردان و کارگردان تئاتر می باشد.

کاظم سیاحی صداپیشه ی شخصیت «جیگر» در سریال تلوزیونی کلاه قرمزی بود که از سال 1381 با بازی در مجموعه ی طنز «بدون شرح» وارد سینما و تلوزیون شد و در نهایت با بازی در سریال های لیسانسه ها و فوق لیسانسه ها ( ساخته سروش صحت ) به شهرت رسید. سیاحی در سال 1400 در “سریال جزیره” (دومین ساخته سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی) نیز نقش آفرینی کرده.

کاظم سیاحی بازیگر نقش گارو
بازیگر نقش گارو – کاظم سیاحی

سوگل قلاتیان بازیگر نقش لیلی اشراقی

سوگل قلاتیان بازیگر نقش لیلی در سریال میدان سرخ (معشوقه پیام)، یکی از بازیگران کمتر شناخته شده ی این سریال به شمار می رود که در تا کنون در حدود 20 فیلم و سریال و نمایش تئاتر حضور داشته.

سوگل قلاتیان در اسفند ماه سال 1364 در شهر شیراز به دنیا آمده و از سال 1387 فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز نموده و تا کنون دو نمایش تئاتر را کارگردانی کرده. او دانش‌آموخته رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران و کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران است.

بازیگر نقش لیلی - سوگل قلاتیان
بازیگر نقش لیلی در سریال میدان سرخ

آرمین رحیمیان بازیگر نقش ابی

آرمین رحیمیان متولد دی ماه سال 1372 در شهر مشهد، بازیگر نقش ابی در سریال میدان سرخ می باشد که فعالیت حرفه ای خود را در سال 1390 از تئاتر آغاز نموده و در سال 1397 با بازی در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» (به کارگردانی نرگس آبیار) به سینمای ایران معرفی شده.

او دارنده ی مدرک لیسانس فیلمسازی از دانشکده صدا و سیما است و مجرد است.

آرمین رحیمیان
بازیگر نقش ابی

سحر نظام دوست بازیگر نقش نقره

سحر نظام دوست، بازیگر نقش نقره در سریال میدان سرخ، یکی دیگر از بازیگران کمتر شناخته شده ی این سریال است که در سال 1396 با بازی در «سریال پنج دری» شناخته شد. او نیز بازیگری را از تئاتر شروع کرده.

سحر نظام دوست متولد 1370 در شهر تهران، دارنده مدرک کارشناسی گرافیک بوده و مجرد است.

بازیگر نقش نقره در سریال میدان سرخ
سحر نظام دوست – نقره

بازیگر نقش نقره در سریال میدان سرخ

ستاره اسکندی زاده ی خرداد ماه سال 1353 در شهرستان تربت حیدریه (استان خراسان)، از بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون ایران به شمار می باشد که در نقش ثریا، در این سریال بازی کرده.

ستاره اسکندی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی ترجمه زبان انگلیسی تا مقطع لیسانس به اتمام رسانده و از بیست سالگی در فعالیت خود را با گروه تئاتر دانشگاه (دانشگاه آزاد اسلامی) آغاز نموده و در سال 74 با بازی در سریال «ماه مهربان» (بهروز بقایی) به عنوان بازیگر شناخته شده.او خواهر لاله اسکندری است.

بازیگر نقش نقره در سریال میدان سرخ
بازیگر نقش ثریا – گریم عجیب ستاره اسکندری

مسعود کرامتی در نقش کاویان

مسعود کرامتی، بازیگر، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، این بار در نقش کاویان در این مجموعه حضور پیدا کرده. او متولد مرداد ماه سال 1335 است و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشکده‌ هنرهای زیبا دانشگاه تهران می باشد. او در سال 1364 یکی از عروسک گردانان سریال شهر موشها بوده.

کاویان در داستان این سریال، رفیق «پاپ» است.

مسعود کرامتی در نقش کاویان
مسعود کرامتی بازیگر نقش کاویان – دوست پاپ

لیندا کیانی در نقش سیمین

لیندا کیانی متولد شهریور 1359 در آبادانی یکی دیگر از بازیگران سریال میدان سرخ است که در نقش سیمین و همسر تورج (علی مصفا) نقش آفرینی می کند. او در سال 1400 در “سریال آنها” نیز بازیگری کرده است. (سریال آنها سریالی در ژانر وحشت به کارگردانی میلاد جرموز و مهدی آقاجانی بود)

او دارنده ی مدرک فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه شیخ مفید است و فعالیت حرفه ای خود را از سال 1384 با بازی در سریال «گارد ساحلی» آغاز نموده.

لیندا کیانی در نقش سیمین
بازیگر نقش سیمین – بازیگران میدان سرخ

بهدخت ولیان بازیگر نقش افرا

بازیگر نقش افرا در سریال میدان سرخ، بهدخت ولیان نام دارد که در سال 1391 با فیلم سینمایی «آسمان آفتابی نیست» به سینمای حرفه ای معرفی شد. او فارغ التحصیل رشته بازیگری در مقطع لیسانس بوده و فعالیت هنری خود را در تئاتر آغاز نموده.

افرا در داستان سریال دختر خوانده پاپ، خواهر خوانده و عاشق ساعد است.

بازیگر نقش افرا در سریال میدان سرخ
بازیگر نقش افرا در میدان سرخ

امید روحانی در نقش دکتر فیض

دکتر امید روحانی پزشک متخصص بیهوشی از دانشگاه تهران و بازیگر و منتقد سینما و تئاتر است که در این سریال در نقش دکتر فیض بازیگری کرده. این چهره متولد اردیبهشت 1340 است و فعالیت حرفه ای خود را با بازی در سینمایی «یک داستان واقعی» در سال 1374 آغاز نموده.

او تا کنون در حدود 70 عنوان اثر بازیگری در سینما و تلویزیون و تئاتر ایران داشته.

امید روحانی
امید روحانی – دکتر فیض

مهدی حسینی نیا در نقش منصور

مهدی حسینی نیا بازیگر نقش منصور، متولد شهریور ماه 1360 از بازیگران با سابقه تئاتر و سینما که با بازی در فیلم سینمایی شنای پروانه بیشتر شناخته شد. او پیش تر در سریال سیاوش، سریال میخواهم زنده بمانم و سریال علیجناب به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته و در سه فیلم از فیلم های جشنواره فجر 99 بازیگری کرده.

اولین حضور سینمایی این چهره در سال 1388 با بازی در فیلم سینمایی باغ قرمز (امیر سماواتی) رقم خورد.

مهدی حسینی نیا
بازیگر نقش منصور مهدی حسینی نیا

مهدی رکنی در نقش پیروز مکین

مهدی رکنی در نقش پیروز (فیروز) مکین در مجموعه ی میدان سرخ، از بازیگران کمتر شناخته شده ایست که پیشتر در فیلم سینمایی نقش خیال نیز بازیگری کرده بود.

مهدی رکنی
مهدی رکنی بازیگر پیروز مکین

خلاصه داستان سریال میدان سرخ

داستان سریال میدان سرخ، داستان زنی تنها به نام «شیدا» است که ناخواسته وارد جریانی می‌شود که توسط شوهرش (سهراب) و یک تروریست خارجی شکل گرفته است. او برای نجات جان دخترش از این قضایا در معرض انتخاب میان عشق، انتقام و قدرت قرار گرفته و با سه قاچاقچی شناخته شده به نام های پاپ (حید فرخ نژاد) ، تورج مبین (علی مصفا) و عبد مکین (سعید داخ) برای مدتی همراه می‌شود….

زمان و تاریخ پخش:

این سریال به صورت اختصاصی از طریق پلتفرم فیلیمو هر هفته جمعه ها ساعت 8 صبح منتشر می شود. پخش این سریال از تازیخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ آغاز شده و در 26 قسمت و 2 فصل پخش می شود. همچنین این سریال دارای محدودیت +17 سال است.

اسامی بازیگران سریال میدان سرخ
معرفی عوامل و بازیگر های سریال میدان سرخ به همراه خلاصه داستان و تاریخ پخش

عوامل سریال میدان سرخ

ابراهیم ابراهیمیان  کارگردان این سریال، متولد سال 1360 در شهر طاد اصفهان، کارگردان، نویسنده و تدوینگر سینما بوده و تا قبل از این مجموعه چهار فیلم سینمایی «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه»، «آااادت نمی‌کنیم»، «پیلوت» و «دابلند» را کارگردانی کرده.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده پرکار و شنخته شده ی سینمای ایران تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده گرفته. از آثار اخیر این چهره در مقام تهیه کنندگی میتوان به فیلم های شبکه مخفی زنان (۱۴۰۰)، آهنگ دو نفره (۱۳۹۹)، آهو (۱۳۹۹) و بی همه چیز (1399) اشاره کرد.

کارگردانابراهیم ابراهیمیان
تهیه کنندهجواد نوروزبیگی
نویسندهسارا سلطانی و علی مسعودی‌نیا - گسترش : ژینوس پدرام، آرمین قاسم‌زاده و سپیده شریعت مقدم
مجری طرحسعید پورصفر
موسیقی تیتراژفرزاد فرزین

دانلود تیتراژ پایانی سریال میدان سرخ:

فرزاد فرزین
فرزاد فرزین، بازیگر و خواننده و آهنگساز ایرانی و خواننده تیتراژ پایانی میدان سرخ

هم اکنون می توانید آهنگ تیتراژ این سریال را باصدای فرزاد فرزین  ( با نام زخم ) به صورت آنلاین بشنوید یا دانلود کنید.

[دانلود با کیفیت 320]

3.4/5 - (12 امتیاز)

👆به این مقاله امتیاز دهید👆
—- و –—-
نظرات خود را در بخش نظرات با من در اشتراک بگذارید!

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx