بازیگران سریال همسایه

معرفی بازیگران سریال همسایه (هم سایه) +عوامل

در این مقاله ی جامع از سایت «وصاله لطیفی» به معرفی بازیگران سریال همسایه (هم سایه) به همراه عکس ها و بیوگرافی آنان خواهیم پرداخت. در ابتدا توضیحات کوتاهی از تاریخ و زمان پخش و خلاصه داستان این سریال میخوانید و در ادامه معرفی و بیوگرافی تمامی بازیگران اصلی سریال همسایه را مطالعه می کنید. جدول کامل بازیگران این سریال به همراه نقش هایشان نیز در همین صفحه قرار گرفته. (از فهرست زیر برای دسترسی سریع استفاده کنید)

این سریال توسط محمد حسین غضنفری کارگردانی شده و علی پورکیانی تهیه کننده و تهمینه بهرام و ارسلان امیری فیلمنامه نویسان این سریال هستند

تاریخ و زمان پخش سریال هم سایه :

این سریال از تاریخ 1400/6/16 از شبکه 3 سیما هر شب ساعت 20:45 پخش میشود و بازپخش (تکرار) آن در ساعات 1:30 بامداد 09:45 صبح و 14:30 ظهر پخش می گردد.

تیتراژ سریال همسایه با صدای مصطفی راغب :

[دانلود با کیفیت 320]

بازیگران سریال هم سایه
عکس ها و بیوگرافی بازیگران ایرانی و افغانستانی سریال همسایه

بازیگران سریال همسایه

در ادامه به معرفی بازیگران سریال همسایه خواهیم پرداخت. در میان این بازیگران چهره های ایرانی و افغانستانی دیده می شود.

جدول بازیگران و نقش ها :

بازیگرنقشبازیگرنقش
شقایق فراهانیثریامجید مظفریپرویز
فرید سجادی حسینیعلیجانجلال فاطمیسرهنگ پناهی
امیر احمد قزوینیدکتر حافظ جهانبخشمائده طهماسبیپروین
آزاده سیفینورا جعفریپیام دهکردیفرخ
محیا دهقانینگارمهران رجبیرحیم
مریم کاظمیهمسر علیجانشیدا خلیقخواهر حافظ
ناصر سجادی حسینیحمیداسماعیل خلجبابا عزیز
رؤیا جاویدنیامعصومهجواد مولانیادکتر روزبه
شیرین ضابطیانمحسن مروی
میلاد کروسیشهلا اکبری
رضا عموزادرضا سخایی
رامین یحیی زادهبشیر احمدنیک زاد
ایمان برات پورسیدمحمد حسینی
مهسان خداکرمی

مجید مظفری در نقش پرویز

مجید مظفری بازیگر و کارگردان پیش کسوت نام آشنای تلوزیون، سینما و تئاتر، در نقش پرویز (پدر نگار و دایی حافظ) در سریال هم سایه بازی می کند.

مظفری در بهمن ماه 1329 در تهران متولد شده و فعالیت حرفه ای خود را از سال 1354 در سینمای ایران آغاز نموده و بازی در فیلم «سگ کشی» (بهرام بیضایی) از آثار شاخص او به شمار میرود. او علاوه بر بازیگری، چند اثر تلوزیونی نیز کارگردانی کرده و اکنون در پروژه بزرگ «سریال سلمان فارسی» نیز، عضو تیم بازیگران است.

مجید مظفری در نقش پرویز
مجید مظفری بازیگر نقش پرویز

شقایق فراهانی در نقش ثریا

شقایق فراهانی متولد مرداد ماه 1351 در شهر تهران، بازیگر پُرکار و نام آشنای دیگریست که در این سریال نقش آفرینی کرده. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی و آذرخش فراهانی است.

بازیگری در تلوزیون را از سال 1373 با بازی در سریال «حباب» و بازیگری در سینما را از سال 1375 با بازی در فیلم «لیلا» (داریوش مهرجویی) آغاز نموده و همواره از بازیگران پُرکار و تحسین شده ی سینما و تلوزیون نام برده شده.

نقش شقایق فراهانی در سریال هم سایه ، ثریا (همسر فرخ) می باشد.

شقایق فراهانی در نقش ثریا

معرفی برترین سریال های تاریخ جهان : (ورق بزنید)

محیا دهقانی بازیگر نقش نگار

محیا دهقانی متولد دی ماه سال 1370 از جمله بازیگرانی است که در دهه اخیر به سینما و تلوزیون ایران معرفی شده. او با بازی در «سریال قهر و آشتی – 1391» حرفه بازیگری را آغاز نمود. او دارنده ی مدرک دانشگاهی رشته «ادبیات نمایشی» است.

محیا دهقانی بازیگر نقش نگار (نامزد حافظ)، یکی از بازیگران سریال همسایه به شمار میرود. او در سال 1400 در سریال تلوزیونی دیگری با عنوان «سریال هم بازی» نیز نقش آفرینی کرده.

محیا دهقانی بازیگر نقش نگار
محیا دهقانی در نقش نگار

امیر احمد قزوینی در نقش حافظ جهانبخش

امیر احمد قزوینی بازیگر نقش حافظ در سریال همسایه،  متولد سال 1355 در شهر یزد، بازیگر سینما و تلوزیون و کارگردان و بازیگر تئاتر می باشد.

او حرفه ی بازیگری را از صحنه تئاتر سروع کرده و در چند جشنواره دانشجویی و ملی تئاتر حضور پیدا کرده. بازی او در این سریال نیز از نظر بیشتر منتقدین قابل قبول ارزیابی شده. او در فیلم های «ماجرای نیمروز» و «جاندار» نیز نقش آفرینی کرده است.

امیر احمد قزوینی در نقش حافظ جهانبخش
بازیگر نق حافظ – امیر احمد قزوینی

مائده طهماسبی در نقش پروین

مائده طهماسبی متولد 1336 در شهرستان بابل بازیگر سینما و تلوزیون و تئاتر و کارگردان تئاتر و مترجم و دارنده مدرک کارشناسی ارشد رشته ی خبرنگاری (گرایش تئاتر و علوم سیاسی) است. او همسر فرهاد آئیش می باشد.

مائده طهماسبی تا کنون در آثار سینما و تلوزیونی پرشماری حضور داشته و در سال 1400 در سریال هم سایه (محمد حسین غضنفری) و سریال زخم کاری (محمدحسین مهدویان) بازی کرده. طهماسبی در سریال همسایه بازیگر نقش پروین (مادر دکتر حافظ) می باشد.

همچنین بخوانید: نقد سریال زخم کاری

مائده طهماسبی در نقش پروین
مائده طهماسبی

مهران رجبی در نقش رحیم

مهران رجبی بازیگر نقش رحیم (برادر فرخ) در سال 1400 رکورد جالبی از خود به جای گذاشت. او از ابتدا تا میانه ی این سال در 8 سریال تلوزیونی و 2 سریال شبکه نمایش خانگی بازیگری کرده. روزهای آبی، بوتیمار، صبح آخرین روز، دست انداز، وضعیت زرد، در کنار پروانه ها، هم سایه، رعد و برق، اسپینجر و ساخت ایران ۳، عناوین این سریال ها هستند.

بدون شک این میزان فعالیت یک بازیگر در آثار مختلف سینما و تلوزیون نشان از هنرمندی، محبوبیت و مردمی بودن این هنرمند را دارد.

او در سال 1340 در کرج به دنیا آمده دارنده مدرک کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است. و اولین حضور او در قاب دوربین به سال 1376 باز می گردد (سریال بچه‌های مدرسه همت)

مهران رجبی
مهران رجبی در نقش رحیم

پیام دهکردی در نقش فرخ

پیام دهکردی ( با نام اصلی پیام نادری دهکُردی) زاده ی اردیبهشت ماه 1356 در شهرستان شهرکرد بازیگر و کارگردان و فعال و مدرس در حوضه ی سینماست که به واسطه ی نقش های متعددی که در مجموعه های تلوزیونی و فیلم هاس سینمایی داشته برای مردم ایران نام آشناست. او دارنده ی مدرک کارشناسی ارشد در رشته تئاتر از دانشگاه تهران است.

پیام دهکردی در سال 1400 در چهار سریال افرا، هم‌سایه، گاندو ۲ و سریال شبکه نمایش خانگی خاتون ( تینا پاکروان ) بازیگری کرده است و در سریال تلوزیونی همسایه در نقش فرخ (شوهر ثریا) بازی می کند.

پیام دهکردی در نقش فرخ
بازیگر نقش فرخ – پیام دهکردی

فرید سجادی حسینی در نقش علیجان

فرید سجادی حسینی بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلوزیون، متولد سال 1328 در شهر اهواز و دارنده مدرک لسانس زبان انگلیسی، یکی دیگر از بازیگران سریال همسایه می باشد که در نقش علیجان جعفری (پدر نورا و حمید جعفری) بازی کرده.

او در فیلم های دیگری همچون فروشنده (اصغر فرهادی)، شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار)، مغزهای کوچک زنگ زده (هومن سیدی) و بی‌همه چیز (محسن قرائی) و دو سریال شبکه نمایش خانگی میخواهم زنده بمانم و خواب زنده نیز نقش آفرینی کرده و در چند سریال و فیلم سینمایی به عنوان کارگردان یا عضو گروه کارگردانی فعالیت داشته.

فرید سجادی حسینی در نقش علیجان جعفری
فرید سجادی حسینی بازیگر نقش علیجان

ناصر سجادی حسینی در نقش پسر علیجان

ناصر سجادی حسینی، فرزند فرید سجادی حسینی در این مجموعه نیز در نقش فرزند (فرید سجادی) بازی می کند. او در سال 1356 در شهرستان اهواز متولد شده. پیش تر به عنوان عکاس و مستند ساز فعالیت های خود را ادامه داده و اکنون به عنوان بازیگر در این سریال ظاهر شده

این چهره با بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا (1395 – کاوه صباغ زاده) به سینمای ایران معرفی شد.

ناصر سجادی حسینی در نقش پسر علیجان
ناصر سجادی حسینی پسر فرید سجادی حسینی – در نقش پسر علیجان

شیدا خلیق در نقش خواهر حافظ

شیدا خلیق بازیگر نقش خواهر حافظ در سریال هم سایه، از سن هفت سالگی در صحنه تئاتر حضور داشته. او متولد خرداد ماه سال 1372 است و با بازی در سریال شبکه نمایش خانگی گلشیفته به شهرت رسید.

او دارنده مدرک لیسانس طراحی صحنه از دانشگاه هنر است و بازیگری را از روی تشویق و ترغیب مادرش در تئاتر آغاز کرده و در ده ها نمایش تئاتر و چند فیلم و سریال تلوزیونی تا کنون حضور داشته.

شیدا خلیق در نقش خواهر حافظ
خواهر حافظ در سریال همسایه

آزاده سیفی در نقش نورا

آزاده سیفی بازیگر نقش نورا جعفری در سریال همسایه (برادر حمید و دختر علیجان جعفری) است. این بازیگر جوان متولد سال 68 می باشد. اولین تجربه حضورش در قاب دوربین صدا و سیما با بازی در سریال تلوزیونی «پرده نشین» در سال 1393 رقم خورده. او که پیش تر به بازیگری در تئاتر پرداخته بود، تا کنون به عنوان مترجم نیز فعالیت داشته.

آزاده سیفی بازیگر نقش نورا جعفری
آزاده سیفی – نورا

جلال فطمی در نقش سرهنگ پناهی

جلال فاطمی متولد سال 1336 بازیگر و کارگردان سینما و تلوزیون، بازیگر نقش سرهنگ پناهی در این سریال می باشد. او قبلا در چند فیلم سینمایی (از جمله بی وزنی، خسته نباشید! و درساژ) و چند سریال تلویزیونی (از جمله پازل، دیوار به دیوار و… ) بازیگری کرده و نویسندگی و کارگردانی و تهیه کنندگی چهار فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد.

جلال فاطمی
جلال فاطمی بازیگر نقش سرهنگ

رویا جاویدنیا بازیگر نقش معصومه

رویا جاویدنیا متولد مرداد ماه سال 1344 و دارنده مدرک لیسانس رشته هنرهای تجمسی با گرایش سفال گری و بازیگر ایرانی است که در نقش معصومه در سریال همسایه بازی کرده.

او در سال 1383 با بازی در فیلم سینمایی “باغ های کندلوس” (ایرج کریمی) وارد سینما شد و در سال 1384 نیز در فیلم سینمایی “به آهستگی” (مازیار میری) نیز نقش آفرینی کرد (که کل دقایق حضورش در این فیلم سانسور شد)

جاویدنیا تا کنون چندین فیلم و سریال بازی کرده که از این میان میتوان به سریال سایه بان، سریال دلدار، فیلم عصر جمعه و… اشاره کرد.

رویا جاوید نیا
رویا جاویدنیا بازیگر نقش معصومه

جواد مولانیا بازیگر نقش روزبه (دکتر روزبه)

جواد مولانیا بازیگر نقش دکتر روزبه در سریال همسایه، متولد اسفند ماه سال 1356 در شمیران، بازیگر، مجری، کارگردان تئاتر، نقاش و عکاس ایرانی است.

این چهره تا کنون 3 نمایش تئاتر را کارگردانی نموده، در چندین نمایش تئاتر و فیلم و سریال بازیگری کرده و در حدود 15 برنامه تلویزیونی به عنوان مجری تلویزیونی فعالیت داشته. او با مجریگری مسابقه تلویزیونی مردان آهنین به شهرت رسید.

جواد مولانیا
بازیگر نقش روزیه در سریال

مریم کاظمی در نقش همسر علیجان

مریم کاظمی متولد سال 1344 (همسن رویا جاویدنیا) کارگردان و بازیگر و نویسنده تئاتر و سینما و تلوزیون، در سریال هم سایه در نقش همسر علیجان (فرید سجادی حسینی) بازی می کند.

مریم کاظمی کارگردانی و بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت نموده و از سال 1366 وارد تئاتر حرفه ای شده و اولین حضور سینمایی خود را با بازی در فیلم “جاده عشق – 1372” رقم زده.

این چهره از کارگردانان و بازیگران پرکار تئاتر ایران به شمار می رود و تعداد نمایش های تئاتری ایشان در مقام کارگردان به بیش از 20 عنوان می رسد و در بیش 30 نمایش تئاتر بازیگری کرده اند.

مریم کاظمی
همسر علیجان

بازیگران افغانستانی سریال هم سایه

طبق اعلام منابع معتبر 11 بازیگر افغانستانی در سریال همسایه بازی کرده اند که پیش اسامی شان در جدول آورده شد. فاطمه میرزایی، محمدامین صاحبزاده ، علی حکیمی، بشیراحمد نیکزاد ، مهدی حسینی، مرجان خائقی، غلام حسین محمدی، محسن رنجبر، شهلا اکبری، نازیلا احمدی و نازنین موسوی بازیگران افغانی این سریال هستند.

عوامل سریال هم سایه

در جدول زیر به معرفی عوامل و کارگردان این سریال پرداخته ایم:

کارگردان این مجموعه ‏محمدحسین غضنفری‏ است که پیش تر به عنوان صداگذار و تدوینگر در سریال های «درد سر های عظیم 1 و 2» و سینمایی «میم مثل مادر» و چند اثر دیگر حضور داشته.

تهمینه بهرام و ارسلان امیری (کارگردان و نویسنده) نویسندگان فیلمنامه ی این سریال هستند و علی پورکیانی تهیه کننده گی این کار را بر عهده داشته.

کارگردانمحمدحسین غضنفری
نویسندهتهمینه بهرام - ارسلان امیری
موسیقیمسعود سخاوت دوست
خواننده تیتراژ پایانیمصطفی راغب
تدوین‌گرامید آرمانی
منشی صحنهمژگان تمجیدی
طراح صحنهمحمد شیدایی
طراح لباسرها دادخواه
صداگذاریکیسو آزاد روش
گریمورمهرداد میرکیانی
مدیر فیلمبرداریبابک ابرغانی
مدیر تولیدحسین پورکیانی
ناظر کیفیامیر ابیلی

خلاصه داستان سریال همسایه

این سریال در ژانر درام (ملودرام عاشقانه) ساخته شده و درون مایه ی ضد ملی-گرایی (ضد ناسیونالیستی) و نژادپرستی دارد. این سریال سعی در نشان دادن دغدغه ها و مشکلات زندگی مهاجران افغانستانی به ایران را دارد…

ویکی پدیا
4.5/5 - (11 امتیاز)

👆به این مقاله امتیاز دهید👆
—- و –—-
نظرات خود را در بخش نظرات با من در اشتراک بگذارید!

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

50-50 بود یعنی بد نبود

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx