بازیگران سریال گیلدخت

بازیگران سریال گیل دخت

در این مقاله جامع از سایت وصاله لطیفی قصد داریم بازیگران سریال گیل دخت را به همراه نقش هایشان در این مجموعه تلویزیونی معرفی کنیم. در ابتدا جدول کامل اطلاعات بازیگران این سریال قرار گرفته و سپس به معرفی کاملتر آنها خواهیم پرداخت. در انتهای مقاله نیز عوامل و کارگردان این سریال معرفی شده

برای دسترسی سریع تر به بخش های مربوط به هر نقش و بازیگرش از فهرست پایین استفاده کنید.

فهرست مقاله (برای مشاهده کلیک کنید) نمایش

معرفی کوتاه سریال گیلدخت

گیلدخت جدیدترین ساخته مجید اسماعیلی در ژانر درام خانوادگی و تاریخی است که در سال ۱۳۹۸ به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی مراحل پیش تولید آن آغاز شده و در سکوت خبری تا آبان ماه ۱۴۰۰ در استان گیلان و تهران فیلمبرداری شده. این سریال در ۶۰ قسمت تولید شده و از ابتدای زمستان سال ۱۴۰۰ از شبکه ای فیلم و یکی از شبکه‌های سراسری به صورت همزمان پخش می شود.

بازیگر های سریال گیل دخت
معرفی بازیگر های سریال گیلدخت

معرفی بازیگران سریال گیل دخت

در این بخش به معرفی بازیگران سریال گیلدخت و نقش آنها در قالب جدول ها و مقاله خواهیم پرداخت.

بازیگرنقشبازیگرنقش
سعید رادمیرزا رضاسعید چنگیزیانآصف میرزا
شقایق فراهانیمهربان بانومحمود پاک نیتتقی خان
ثریا قاسمیخانم گلرامتین خداپناهیصفی الدوله
میترا رفیعگلناررضا اکبر پوراسماعیل
فریبا متخصصاحترام ساداتیاسمن معاویفیروزه
حمید ابراهیمیعباس قلیپریوش نظریهطاوس الملوک
یوسف صفری بختیاریچاوشحبیب دهقان نسبزین العابدین
فخرالدین صدیق شریفکدخداصادق میرزا آقاییشازده مفخم
محمد فیلیحکیمامین میریزهرمار خان
نفیسه روشنآمنهرویا جاویدنیاشوکت السلطنه
بیتا معیریانصفوراسارا والیانیآسیه
مجید سعیدیامیر نظاممرتضی نجفیقاسم خان
پویا حاجی رضااحتشاممحمد رنجبررنجبر
زیبا بنماراننرگسکامران کاظمیاردشیر
احمد داوودینصیرسعید باباییصفدر
رضا نصرت پورمسلمفرهاد شهریزیسنجر
حسین میرزائیانهوشیاربهزاد محسنیسلیمان
صبا گرگین پورایرجبرنا اعتمادزادهباقر
سعیده جمشیدیملیحهمحبوبه صادقیلیلی
زهرا میریانسیهمانی آخشیاکبر
پریا انوریعشرتندا اکبرپورربابه
یاسمین خلخالیدلیلهعلی گلشنیرحمت
هدی خنجریبشراعلی عطایی حورمصیب
مهدی مهاجریحسنرضا نصرت پورمسلم
فرزانه وهابگوهر
لیست اسامی بازیگران در نقش های مختلف در سریال

سعید راد در نقش میرزا رضا

سعید راد (با نام کامل احمد سعید حق‌پرست راد جونقانی) بازیگر و ستاره پیشکسوت سینما و نمایشنامه نویس، ۴ آبان ۱۳۲۳ در سنگلج تهران به دنیا آمده. راد پس از اینکه در دهه ۱۳۶۰ ممنوع التصویر شد، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۷۸ پس از سال‌ها دوری از سینما به ایران بازگشت و حرفه خود را تاکنون ادامه داد. سعید راد در این سریال در نقش میرزا رضا نقش آفرینی می کند و این درحالی است که در سال های گذشته بسیار کم کار بوده و آخرین حضور او در قاب تلوزیون و شبکه خانگی به سال 1398 (سریال دل و سریال ترور خاموش) باز میگردد و در سینما نیز از سال 1392 در هیچ اثری دیده نشده.

سعید راد
سعید راد در نقش میرزا رضا

سعید چنگیزیان بازیگر نقش آصف میرزا

سعید چنگیزیان آذرماه 1356 بیشتر با بازی در نقش ناصر ریزآبادی در سریال زخم کاری (محمد حسین مهدویان) شناخته شد، از بازیگران فعال تئاتر و باتجربه سینما و تلوزیون به شمار میرود. او پیشتر در سریال های “برادرجان – 1398” ، “گاهی به پشت سر نگاه کن – 1394″ و توطعه فامیلی” و در چند فیلم های سینمایی بازیگری کرده و در سال 1400 علاوه بر سریال زخم کاری در سریال تلوزیونی گیلدخت در نقش آصف میرزا نقش آفرینی می کند.

سعید چنگیزیان در نقش آصف میرزا
سعید چنگیزیان

محمود پاک نیت در نقش تقی خان

محمود پاک نیت متولد دی ماه سال 1331 در شهرستان کازرون، بازیگر باسابقه و شناخته شده سینما و تلوزیون ایران که از سال ۱۳۵۶ فعالیت خود را در سینما و تلوزیون آغاز نموده و دارنده مدرک درجهٔ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. او در سال 1400 پس از بازی در سریال متوقف شده ی “جشن سوربون” در این سریال نیز به عنوان بازیگر در قاب تلوزیون دیده می شود.

محمود پاک نیت
محمود پاک نیت

شقایق فراهانی بازیگر نقش مهربان بانو

شقایق فراهانی متولد مرداد ماه سال 1351 در تهران، فرزند بهزاد فراهانی (بازیگر) و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، و آذرخش فراهانی است که از سال 1375 با بازی در فیلم سینمایی لیلا فعالیت خود را در سینما و تلوزیون آغاز نموده. او در سال 1400 در دو سریال تلویزیونی هم سایه و سریال گیل دخت (به ترتیب در نقش های ثریا و مهربان بانو) نقش آفرینی کرده.

شقایق فراهانی بازیگر نقش مهربان بانو
شقایق فراهانی – بازیگران سریال گیلدخت

میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در سریال گیلدخت

میترا رفیع بازیگر نقش گنار در سریال گیل دخت، متولد آذرماه 1373 فعالیت های بازیگری و تئاتر را از سنین کودکی از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، و بازیگری در سینما و تلوزیون را از سال 1396 و با بازی در فیلم سینمایی کلمبوس آغاز کرده. او دارنده فوق لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر تهران می باشد.

بازیگر گلنار در گیلدخت
میترا رفیع بازیگر نقش گلنار در سریال گیل دخت

رضا اکبر پور در نقش اسماعیل

رضا اکبر پور بازیگر نقش اسماعیل، متولد آذرماه سال 1365 در تهران و فارغ التحصیل فوق لیسانس علوم سیاسی می باشد. او تحصیل و بازیگری در تئاتر را از سال 1379 آغاز کرده و در سال 1397 در سریال تلوزیونی حوالی پاییز برای اولین بار و به عنوان نقش اول ظاهر شد. اکبر پور ازدواج کرده و یک فرزند دارد.

رضا اکبرپور
رضا اکبرپور در نقش اسماعیل

فریبا متخصص در نقش احترام سادات

فریبا متخصص متولد مرداد ماه 1340 در بروجرد بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و گوینده رادیو می باشد و در سال 1360 فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرده و در سال 1363 با فیلم سینمایی شب مکافات در قاب سینما ظاهر شده.

فریبا متخصص در سال 1400 در 6 سریال تلویزیونی “روز های آبی”، “فرشتگان بی بال”، “افرا”، “موج اول” و ” برف بی صدا می بارد” و همین سریال به عنوان بازیگر حضور داشته.

فریبا متخصص
فریبا متخصص در نقش احترام سادات

رامتین خداپناهی در نقش صفی الدوله

رامتین خداپناهی پس از سه سال دوری از سینما و تلویزیون در جدیدترین حضور بازیگری خود در این سریال در نقش صفی الدوله بازی می کند.

رامتین خداپناهی متولد سال 1350 در شهرستان گرگان بوده و فعالیت حرفه ای خود را از سال 1377 با کارگردانی نمایش تئاتر فعالیت آغاز نموده و در سال 1379 با بازی در سریال “مریم مقدس” برای اولین بار به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون دیده شده.

رامتین خداپناهی
بازیگر نقش صفی الدوله – رامتین خداپناهی

یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه

یاسمن معاوی در نقش فیروزه در سریال گیلدخت، متولد مرداد ماه سال 1372 در خوزستان و دانش آموخته رشته نرم افزار می باشد، او پیش تر تجربه بازیگری در 4 فیلم سینمایی و سریال – از جمله سریال نمایش خانگی پیکسل ساخته محمد حسین لطیفی – را در کارنامه خود داشته.

یاسمن معاوی - بازیگر فیروزه
یاسمن معاوی

ثریا قاسمی در نقش خانم گل

ثریا قاسمی، از بازیگران سریال گیلدخت و بازیگر پیشکسوت و دوست داشتنی سینما و تلویزیون ایران در سال 1400 علاوه بر این سریال در سریال های “بچه مهندس ۴” و “زندگی زیباست” نیز نقش آفرینی کرده.

ثریا قاسمی با نام اصلی “مولود ملاقاسم” فرزند “حمیده خیرآبادی” 28 ام آذرماه سال 1319 در شهر رشت به دنیا آمده و فعالیت های هنری خود را از دهه 40 با کار گویندگی در رادیو آغاز کرده و در سال 1349 در فیلم سینمایی “آرامش در حضور دیگران – ناصر تقوایی” برای اولین بار به عنوان بازیگر حضور داشته.

ثریا قاسمی
ثریا قاسمی در کنار مادرش حمیده خیرآبادی

بیتا معیریان بازیگر نقش صفورا

بیتا معیریان فرزند جلال الدین معیریان (طراح گریم و چهره پرداز و پایه گذار گریم کلاسیک در سینمای ایران) در سال 1365 در تهران به دنیا آمده. او بازیگر تئاتر، چهره پرداز و بازیگر سینما و تلوزیون است که در سال 1400 در سریال گیل دخت در نقش صفورا بازیگری می کند.

بیتا معیریان در نقش صفورا
بازیگر نقش صفورا در گیل دخت – بیتا معیریان

فخر الدین صدیق شریف در نقش کدخدا

ابوالفضل فخرالدین صدیق‌ شریف در نقش کدخدا، متولد مرداد ماه سال 1334 در تهران، فعالیت خود را در زمینه بازیگری، ابتدا از صحنه تئاتر و در دهه 50 آغاز نموده و از ابتدای دهه 60 تا کنون در آثار تلویزیونی پرشماری (نزدیک به 100 عنوان) حضور داشته. دوران اوج پرکاری این چهره در تلویزیون ایران در سال های 1387 تا 1390 رقم خود به طوری که در طول چهار سال در بیش از 27 اثر تلویزیونی و 6 فیلم سینمایی به عنوان بازیگر حضور یافت.

فخرالدین صدیق شریف
کدخدا

سارا والیانی بازیگر نقش آسیه

سارا والیانی در نقش آسیه در سریال گیلدخت، متولد 17 اردیبهشت ماه سال 1365 در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلوزیون اس که پیش تر در فیلم های سینمایی همچون “رگ خواب” (حمید نعمت الله) و “بوف کور” (احمدرضا معتمدی) و سریال “افسانه هزارپایان” نقش آفرینی کرده.

سارا والیانی ازدواج کرده و متاهل است و یک فرزند دارد.

سارا والیانی - آسیه در سریال گیلدخت
سارا والیانی بازیگر نقش آسیه

پریوش نظریه بازیگر نقش طاووس الملوک

پریوش نظریه در نقش طاووس الملوک، متولد بهمن ماه 1348 در گچسارانِ کهگیلویه و بویراحمد، بازیگر، مستند ساز و عکاس شناخته شده ایرانی است که فعالیت های هنری خود را از سال 1369 با بازی در سینمایی “عروس حلبچه” و سریال “کالی” (هردو به کارگردانی حسن کاربخش) آغاز کرده و تاکنون سابقه بازیگری در آثار پرشمار سینمایی، تلوزیونی و کوتاه را در کارنامه هنری خود ثبت نموده. او همچنین 6 عنوان فیلم مستند و کوتاه ساخته و بارها در جشنواره های سینمایی ایرانی به عنوان عضو هیات داوران حضور داشته.

پریوش نظریه
پریوش نظریه – نقش طاووس الملوک

حبیب دهقان نسب در نقش زین العابدین

حبیب دهقان نسب، متولد تیرماه سال 1328 در شهر شیراز، بازیگر پیشکسوت، پرکار و شناخته شده ی سینما و تلویزیون ایران است که در سال 1362 با بازی در “سیم حوت” وارد تلویزیون شده و پیش از این نیز در هه های 40 و 50 در تئاتر و نمایش های رادیویی (به عنوان بازیگر) فعالیت داشته. او دارنده مدرک بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران است.

حبیب دهقان نسب
حبیب دهقان نسب در نقش زین العابدین

نفیسه روشن بازیگر نقش آمنه

نفیسه روشن – در نقش آمنه در سریال گیلدخت – متولد اردیبهشت ماه سال 1361 در تهران و دارنده مدرک فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه آزاد و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. او فعالیت بازیگری خود را از سال 1381 با بازی در سریال تلویزیونی “روز های به یاد ماندنی” آغاز کرده و تا کنون در آثار سینمایی، تلویزیونی و نمایش خانی پرشماری به ایفای نقش پرداخته.

نفیسه روشن (آمنه)
نفیسه روشن

یوسف صفری بختیاری بازیگر نقش چاوش

یوسف صفری بختیاری با نام مستعار “یوسف بختیاری” – در نقش چاوش – متولد بهمن ماه سال 1361 در استان چهارمحال بختیاری ، بازیگر سینما و تلویزیون و مستند ساز است. او فعالیت بازیگری خود را از دوران مدرسه آغاز کرده و تا کنون در چند فیلم و سریال در نقش های کوتاه و بلند بازیگری کرده. از جمله “خورشید” و “محمد رسول الله” (مجید مجیدی)، ملک سلیمان، 87 متر (کیانوش عیاری)، مختارنامه (داوود میرباقری) و…

یوسف بختیاری
یوسف صفری بختیاری

محمد فیلی در نقش حکیم

محمد فیلی متولد فروردین ماه سال 1329 در شهر شیراز، از بازیگران پیشکسوت و توانمند سینما و تلویزیون ایران به شمار می رود که با نقش هایی به یاد ماندنی در آثار گوناگون – از جمله نقش شمر در سریال مختارنامه – در خاطر مخاطبان ثبت گردیده. محمد فیلی در سال 1400 در 3 سریال “رعد و برق – بهروز افخمی” ، “سلمان فارسی – داوود میرباقری” و همین سریال بازیگری کرده.

محمد فیلی
محمد فیلی

صالح میرزاآقایی در نقش شازده مفخم

صالح میرزاآقایی در نقش مفخم، متولد مرداد ماه سال 1349 در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و نویسنده است که فعالیت های هنری خود را از سال 1371 با بازیگری در تئاتر و سپس در سال 1372 با نقش آفرینی در “صندوق پست – کلاه قرمزی و پسرخانه” آغاز نموده و تا کنون در آثار پرشماری در سینما و تلویزیون و تئاتر ایران فعالیت و حضور داشته. او در سال 1400 در سریال احضار نیز نقش آفرینی کرد.

صالح میرزا آقایی
صالح میرزاآقایی

حمید ابراهیمی در نقش عباس قلی

حمید بارهیمی متولد تیرماه 1349 در تهران، بازیگر و کارگردان تئاتر، نویسنده، شاعر و استاد بازیگری است که در این مجموعه در نقش عباس قلی به ایفای نقش پرداخته. او در رشته دانشگاهی اطلاع‌رسانی و کتابداری تحصیل کرده و از سال 1365 تا کنون فعالیت های پرشماری در زمینه بازیگری، کارگردانی تئاتر، نویسندگی و شعر و آموزش و داوری در زمینه های مرتبط و… داشته.

حمید ابراهیمی در سال 1400 در سریال “کلبه ای در مه” نیز بازی کرده.

حمید ابراهیمی
حمید ابراهیمی – عباس قلی

رویا جاویدنیا بازیگر نقش شوکت السلطنه

رویا جاویدنیا متولد مرداد ماه سال 1344 و دارنده مدرک لیسانس رشته هنرهای تجمسی با گرایش سفال گری است که در نقش شوکت السلطنه در سریال گیل دخت حضور دارد.

او در سال 1383 با بازی در فیلم سینمایی “باغ های کندلوس” (ایرج کریمی) وارد سینما شد و تا کنون در چندین فیلم و سریال بازی کرده که از این میان میتوان به سریال سایه بان، سریال دلدار، فیلم عصر جمعه و… اشاره کرد و در سال 1400 در سریال همسایه نیز به ایفای نقش پرداخته بود.

رویا جاویدنیا - شوکت السلطنه در گیلدخت
رویا جاویدنیا

زیبا بنماران بازیگر نقش نرگس

زیبا بنماران در سال ۱۳۷۰ به عنوان صداپیشه و گوینده در رادیو کار حرفه‌ای خود را آغاز نموده و در سال ۱۳۷۲ به عنوان مجری وارد تلویزیون شده. او در سال ۱۳۸۱ مجری برنامه زنده کودک و نوجوان رنگین کمان (با نام هنری خاله زیبا) در شبکه تهران بود و از این طریق و با همین لقب به شهرت رسیده. او همچنین به بازیگری و کارگردانی و نویسندگی نیز پرداخته و در سریال گیلدخت در نقش نرگس به ایفای نقش می پردازد.

زیبا بنماران

مجید سعیدی در نقش امیرنظام

مجید سعیدی بازیگر باسابقه تئاتر سینما و تلویزیون متولد آذر ماه ۱۳۵۴ در تهران است. او بازیگری را از کارگاه ها و آموزشگاه های آزاد بازیگری شروع کرده و در سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال «کهنه سوار» وارد تلویزیون شده و پس از بازی در فصل سوم سریال «شهرزاد» به شهرت بیشتری دست یافته. از نقش آفرینی های دیده شده سعید مجیدی در تلویزیون می‌توان به سریال «ارمغان» در سال ۱۳۸۹ سریال «تا ثریا» سال ۱۳۹۴ و «بانوی عمارت» در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد

مجید سعیدی

محمد رنجبر در نقش رنجبر

محمد رنجبر متولد مرداد ماه سال ۱۳۶۰ در شهر شیراز، بازیگر سینما و تلویزیون است که در سالهای گذشته در فیلم های سینمایی دوئل (۱۳۸۲)، پنالتی (۱۳۸۷)، زیباتر از زندگی (۱۳۹۰)، تاج محل (۱۳۹۱)، جاده (۱۳۹۶) و… بازیگری کرده و در سال ۱۴۰۰ نیز بازیگر نقش رنجبر در این مجموعه است.

معرفی عوامل سریال گیل دخت

مجید اسماعیلی ، متولد 1359 – کارگردان سریال گیل دخت – کارگردان، فیلمنامه نویس، مستندساز و تهیه کننده ایرانی است و این اولین تجربه سریال سازی اوست. از ساخته های قبلی او میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. سینمایی:
    1. نزدیک تر بیا – 1388
    2. کمی دورتر – 1389
    3. خشت بهشت – 1390
    4. خدا جیرجیرکها را دوست دارد – 1390
    5. رقص روی یخ – 1390
    6. گمیچی – 1394
    7. جاده – 1395
  2. مستند:
    1. راه/آب/خاک/قاصدک/نشانی – 1390
    2. کتاب فرانکفورت – 1394
    3. مسجد آبی – 1394
مجید اسماعیلی
مجید اسماعیلی – کارگردان سریال گیل دخت

محمدرضا شفیعی تهیه کننده و مجید آسودگان نویسنده این سریال هستند و موسسه فرهنگی هنری وصف صبا تولید این سریال را بر عهده داشته. موسیقی این مجموعه توسط مسعود سخاوت دوست، تدوین توسط خشایار موحدیان و فیلمبرداری آن توسط پیمان عباس زاده انجام گرفته.

سایر عوامل

جدول عوامل سریال:

سمتنام
تهیه‌کنندهمحمدرضا شفیعی
کارگردانمجید اسماعیلی
شرکت تولیدموسسه فرهنگی هنری وصف صبا
نویسندهمجید آسودگان
فیلمبردارپیمان عباس‌زاده
تدوینگرخشایار موحدیان
مدیر تولیدسعید نظری
صدا بردارعلی عدالت دوست
آهنگسارمسعود سخاوت دوست
طراح لباسسمیرا شجاعی
عوامل سریال

 

سوالات متداول (FAQ)

خلاصه داستان سریال گیل دخت از چه قرار است؟

داستان سریال گیلدخت روایتگر سرگذشت گلنار (میترا رفیع) و اسماعیل (رضا اکبرپور) که در میان هیاهو و مهلکه دوران سلطنت قاجاریه، عاشق یکدیگر می شوند. داستان عاشق و معشوقی است که اگه صدها دلیل برای پایان دادن داشته باشند یک دلیل برای ادامه دادن راه عشق برای آنها کافیست...

این سریال در چند قسمت تولید شده؟

این سریال در 60 قسمت تولید شده و مراحل ساخت آن از سال 1398 و در سکوت خبری آغاز شده و اکنون در زمستان سال 1400پخش آن آغاز شده

ویکی پدیا

4.5/5 - (2 امتیاز)

👆به این مقاله امتیاز دهید👆
—- و –—-
نظرات خود را در بخش نظرات با من در اشتراک بگذارید!

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بد نیست

1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx